REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO BabyDreamSleep
§ 1. DEFINICJE
- Sklep internetowy – platforma sprzedażowa dostępna pod adresem internetowym https://babydreamsleep.pl, prowadzona przez Sprzedawcę.
- Regulamin – niniejszy dokument określający zasady funkcjonowania Sklepu internetowego, sporządzony zgodnie z art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Sprzedawca – podmiot prowadzący działalność gospodarczą pod firmą BabyDreamSleep, z siedzibą w ul. Foluska 11, 62-240 Trzemeszno, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, posiadający numer NIP: 7842547145, REGON: 541557057, adres e-mail: kontakt@babydreamsleep.pl, numer telefonu: 502 682 175.
- Kupujący – Konsument lub Przedsiębiorca dokonujący zakupów w Sklepie internetowym lub korzystający z usług świadczonych przez Sprzedawcę drogą elektroniczną.
- Konsument – osoba fizyczna posiadająca pełną lub – w przypadkach przewidzianych przepisami prawa – ograniczoną zdolność do czynności prawnych, dokonująca zakupów w Sklepie internetowym w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, zgodnie z art. 221 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny.
- Przedsiębiorca – podmiot prowadzący działalność gospodarczą w rozumieniu art. 431 Kodeksu cywilnego, tj. osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, dokonujący zakupów w Sklepie internetowym w związku z prowadzoną działalnością.
- Formularz Zamówienia – narzędzie dostępne w Sklepie internetowym, umożliwiające Kupującemu złożenie Zamówienia i jego realizację, zarówno po zalogowaniu się na Konto, jak i bez konieczności jego zakładania.
- Konto – indywidualny profil użytkownika w Sklepie internetowym, dostępny po zalogowaniu się przy użyciu loginu i hasła, w którym przechowywane są dane Kupującego, w tym informacje o złożonych Zamówieniach. Założenie Konta wymaga wypełnienia Formularza Rejestracji.
- Formularz Rejestracji – elektroniczny formularz dostępny w Sklepie internetowym, umożliwiający utworzenie Konta Kupującego.
- Umowa Sprzedaży – umowa zawierana na odległość pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym za pośrednictwem Sklepu internetowego, której przedmiotem jest odpłatne przeniesienie własności Towaru, zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego.
- Dowód Zakupu – dokument potwierdzający zawarcie Umowy Sprzedaży, w szczególności paragon fiskalny lub faktura VAT wystawiona przez Sprzedawcę.
- Promocja – czasowo ograniczona oferta obejmująca określone Towary, skutkująca obniżeniem ich ceny, przyznaniem dodatkowych korzyści lub innym preferencyjnym warunkiem zakupu, określonym każdorazowo przez Sprzedawcę.
- Zamówienie – oświadczenie woli Kupującego, składane za pośrednictwem Sklepu internetowego i zmierzające do zawarcia Umowy Sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę zamawianych Towarów.
- Koszyk – funkcjonalność Sklepu internetowego umożliwiająca Kupującemu agregację wybranych Towarów w celu ich późniejszego zakupu, a także dokonywanie obliczeń wartości Zamówienia, jego modyfikację oraz finalizację transakcji.
- Towar – rzecz ruchoma dostępna w ofercie Sklepu internetowego, mogąca być przedmiotem Umowy Sprzedaży zawieranej pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym, w tym Towary Specjalne oraz Towary Outletowe, które podlegają odrębnym postanowieniom Regulaminu.
- Newsletter – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Sprzedawcę, polegająca na przesyłaniu Kupującemu informacji handlowych i marketingowych związanych ze Sklepem internetowym na wskazany przez Kupującego adres e-mail, po uprzednim wyrażeniu przez niego zgody.
- Materiały – wszelkie treści zamieszczone w Sklepie internetowym, w tym zdjęcia, grafiki, teksty, logotypy oraz kody źródłowe, stanowiące utwory w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, do których prawa przysługują Sprzedawcy lub podmiotom trzecim na podstawie stosownych licencji.
- Polityka Prywatności – dokument określający zasady przetwarzania danych osobowych Kupujących przez Sprzedawcę w ramach Sklepu internetowego, sporządzony zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych, w tym z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych (RODO).
- Załącznik nr 1 (Formularz Reklamacji) – wzór formularza umożliwiającego Kupującemu zgłoszenie reklamacji dotyczącej Towaru lub świadczenia usług przez Sprzedawcę, zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie.
- Załącznik nr 2 (Formularz odstąpienia od umowy) – wzór oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, stanowiący integralną część Regulaminu i określający sposób oraz warunki skorzystania z prawa do odstąpienia od umowy.
- Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r.
- Ustawa – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
§ 2. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy Regulamin reguluje zasady zawierania Umów Sprzedaży oraz świadczenia usług drogą elektroniczną przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu internetowego.
- W ramach Sklepu internetowego Sprzedawca świadczy na rzecz Kupujących usługi drogą elektroniczną, obejmujące w szczególności:
- możliwość zawierania Umów Sprzedaży zgodnie z postanowieniami Regulaminu,
- możliwość rejestracji oraz utrzymywania indywidualnego Konta w systemie teleinformatycznym Sklepu internetowego,
- przesyłanie Newslettera do Kupujących, którzy wyrazili na to zgodę,
- inne usługi udostępnione przez Sprzedawcę w ramach funkcjonalności Sklepu internetowego.
- Informacje zamieszczone w Sklepie internetowym, w tym opisy Towarów, ich ceny, specyfikacje, a także materiały promocyjne i reklamowe, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego, lecz zaproszenie do składania ofert, zgodnie z art. 71 Kodeksu cywilnego.
- Sklep internetowy prowadzi sprzedaż na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Towary dostępne w Sklepie internetowym są fabrycznie nowe, oryginalne, wolne od wad oraz spełniają obowiązujące standardy i wymagania prawne.
- Sprzedawca dokłada należytej staranności w realizacji składanych Zamówień oraz wykonywaniu Umów Sprzedaży, w tym zapewnienia terminowej dostawy Towarów zgodnie z warunkami określonymi w Regulaminie.
- Sprzedawca może organizować Promocje na warunkach szczegółowo określonych w Sklepie internetowym i udostępnionych do publicznej wiadomości przed rozpoczęciem ich obowiązywania.
- W przypadku stosowania obniżek cenowych Sprzedawca, obok ceny obniżonej, jest zobowiązany do uwidocznienia najniższej ceny danego Towaru lub usługi, jaka obowiązywała w okresie 30 dni poprzedzających wprowadzenie obniżki.
- Jeżeli dany Towar był oferowany do sprzedaży przez okres krótszy niż 30 dni, Sprzedawca uwidacznia najniższą cenę obowiązującą od momentu rozpoczęcia sprzedaży do dnia zastosowania obniżki.
- Obowiązek, o którym mowa w pkt 8, nie dotyczy Towarów podlegających szybkiemu zepsuciu lub posiadających krótki termin przydatności do użycia. W odniesieniu do takich Towarów Sprzedawca, obok ceny obniżonej, uwidacznia cenę obowiązującą bezpośrednio przed pierwszym zastosowaniem obniżki.
- Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączenia ani ograniczenia praw Kupującego będącego Konsumentem, które przysługują mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, w tym w szczególności Kodeksu cywilnego oraz Ustawy o prawach konsumenta. W przypadku sprzeczności postanowień Regulaminu z przepisami prawa, zastosowanie znajdują przepisy powszechnie obowiązujące.
- Korzystanie ze Sklepu internetowego wymaga spełnienia minimalnych wymagań technicznych, obejmujących:
- posiadanie urządzenia końcowego umożliwiającego dostęp do sieci Internet (np. komputera, tabletu, smartfona lub innego urządzenia mobilnego),
- korzystanie z aktualnej wersji przeglądarki internetowej umożliwiającej poprawne wyświetlanie stron internetowych (np. Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Safari, Microsoft Edge lub innej kompatybilnej),
- posiadanie klawiatury, ekranu dotykowego lub innego urządzenia wskazującego umożliwiającego wypełnianie formularzy elektronicznych,
- zapewnienie stabilnego połączenia internetowego,
- posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej (e-mail) umożliwiającego odbieranie wiadomości od Sprzedawcy.
§ 3. ZASADY KORZYSTANIA ZE SKLEPU INTERNETOWEGO
- Kupujący zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu internetowego zgodnie z prawem, dobrymi obyczajami oraz z poszanowaniem praw osób trzecich i własności intelektualnej.
- Zakazane są działania mogące zakłócić funkcjonowanie Sklepu, w szczególności:
- ingerowanie w treść, kod źródłowy lub strukturę Sklepu,
- umieszczanie treści bezprawnych lub naruszających prawa osób trzecich,
- wprowadzanie złośliwego oprogramowania lub wirusów,
- rozsyłanie SPAM-u lub prowadzenie działalności reklamowej bez zgody Sprzedawcy.
- Założenie Konta lub złożenie Zamówienia wymaga akceptacji Regulaminu i Polityki Prywatności poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola w formularzu.
- Kupujący ma obowiązek podawać prawdziwe i kompletne dane. W przypadku ich niezgodności Sprzedawca może odmówić realizacji Zamówienia lub usunąć Konto.
- Kupujący nie może przekazywać danych osobowych osób trzecich bez ich wyraźnej zgody. W przypadku osób małoletnich wymagana jest zgoda przedstawiciela ustawowego.
- Bez pisemnej zgody Sprzedawcy zabronione jest kopiowanie, rozpowszechnianie lub wykorzystywanie materiałów ze Sklepu, z wyjątkiem dozwolonego użytku.
- Naruszenie zasad z pkt 6 może skutkować odpowiedzialnością prawną oraz dochodzeniem roszczeń cywilnych lub karnych przez Sprzedawcę lub osoby trzecie.
- Kupujący ponosi pełną odpowiedzialność za szkody wynikające z:
- naruszenia prawa lub Regulaminu,
- niewłaściwego korzystania ze Sklepu,
- publikowania cudzych treści bez zgody właściciela praw autorskich.
- Odpowiedzialność Kupującego obejmuje także pokrycie kosztów:
- sądowych i zastępstwa procesowego,
- egzekucyjnych,
- innych uzasadnionych wydatków poniesionych przez Sprzedawcę.
§ 4. ZAŁOŻENIE KONTA
- Założenie Konta w Sklepie internetowym https://babydreamsleep.pl odbywa się poprzez wypełnienie Formularza Rejestracji dostępnego na stronie „Moje konto” oraz zatwierdzenie rejestracji poprzez kliknięcie przycisku „Zarejestruj się”.
- W celu prawidłowego utworzenia Konta, Kupujący zobowiązany jest do podania aktualnego adresu e-mail, który będzie wykorzystywany do komunikacji oraz zarządzania Kontem.
- Po rejestracji Kupujący otrzymuje na podany adres e-mail wiadomość potwierdzającą utworzenie Konta oraz możliwość ustawienia indywidualnego hasła.
- Hasło jest niezbędne do logowania na Konto i przechowywane jest w zaszyfrowanej formie (hash). Sprzedawca nie ma dostępu do haseł i nie może ich przywrócić.
- Kupujący ponosi pełną odpowiedzialność za bezpieczeństwo swojego hasła oraz wszelkie działania dokonane po zalogowaniu na Konto.
- W przypadku utraty lub zapomnienia hasła, Kupujący może skorzystać z opcji „Nie pamiętasz hasła?”, dostępnej na stronie logowania, aby wygenerować nowe hasło.
- Konto tworzone jest na czas nieokreślony i nie wiąże się z żadnymi opłatami ani zobowiązaniami finansowymi względem Sprzedawcy.
- Kupujący ma prawo do usunięcia Konta w dowolnym momencie:
- samodzielnie – poprzez funkcję „Usuń konto” w panelu użytkownika,
- lub poprzez przesłanie zgłoszenia na adres e-mail: kontakt@babydreamsleep.pl.
- W przypadku zgłoszenia żądania usunięcia Konta, zostanie ono trwale usunięte w terminie do 14 dni od momentu otrzymania zgłoszenia przez Sprzedawcę.
§ 5. ZASADY SKŁADANIA I REALIZACJI ZAMÓWIEŃ
- Kupujący może składać Zamówienia w Sklepie internetowym https://babydreamsleep.pl wyłącznie za pośrednictwem systemu zamówień dostępnego na stronie, korzystając z jednej z metod:
- poprzez Konto – po zalogowaniu, dodaniu Towarów do Koszyka, uzupełnieniu Formularza Zamówienia i kliknięciu przycisku finalizującego zamówienie,
- bez rejestracji – dodając Towary do Koszyka, uzupełniając Formularz Zamówienia i zatwierdzając zamówienie przyciskiem „Kupuję i płacę” lub równoważnym.
- Po złożeniu Zamówienia Kupujący otrzymuje automatyczny e-mail z potwierdzeniem jego przyjęcia do realizacji, zawierający szczegóły zamówienia i dane Sprzedawcy.
- Umowa Sprzedaży zostaje zawarta w chwili otrzymania przez Kupującego wiadomości e-mail potwierdzającej przyjęcie Zamówienia do realizacji.
- Zamówienia złożone w dni robocze po godzinie 15:00, a także w soboty, niedziele oraz dni ustawowo wolne od pracy, będą rozpatrywane i przekazywane do realizacji w najbliższym dniu roboczym.
- Kupujący będący Konsumentem ma prawo do anulowania Zamówienia do momentu jego wysyłki.
- Standardowy czas realizacji Zamówienia wynosi 24 godziny (dni robocze) i obejmuje skompletowanie oraz przygotowanie Towaru do wysyłki.
- Czas realizacji może ulec wydłużeniu w przypadku wystąpienia siły wyższej, tj. zdarzeń nadzwyczajnych, niezależnych od Sprzedawcy. W takim przypadku Kupujący zostanie niezwłocznie poinformowany o przewidywanym terminie realizacji.
- W przypadku braku dostępności zamówionego Towaru Kupujący zostanie niezwłocznie poinformowany i może:
- wyrazić zgodę na wydłużenie realizacji,
- zrezygnować z danego Towaru,
- anulować całe Zamówienie bez żadnych kosztów.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do anulowania Zamówienia, jeśli Kupujący – pomimo wezwania – nie uzupełni brakujących danych niezbędnych do jego realizacji w terminie 3 dni od otrzymania wezwania.
§ 6. PŁATNOŚCI
- W związku z realizacją Zamówień oraz zawieranych Umów Sprzedaży, Sprzedawcy przysługuje wynagrodzenie odpowiadające cenie Towarów określonej w Sklepie internetowym w chwili składania Zamówienia.
- Sprzedawca może stosować mechanizmy profilowania cen wobec Kupujących posiadających Konto w Sklepie internetowym, w szczególności na podstawie historii zakupów oraz danych analitycznych.
- Ceny prezentowane w Sklepie internetowym są wyrażone w złotych polskich (PLN) i mają charakter cen brutto (zawierają podatek VAT). Koszty dostawy nie są wliczone w cenę Towaru i są wskazywane przed złożeniem Zamówienia.
- Kupujący jest informowany o łącznej kwocie do zapłaty, obejmującej cenę Towarów i koszt dostawy, przed finalizacją Zamówienia.
- Do każdego Zamówienia dołączany jest Dowód Zakupu w formie paragonu fiskalnego lub faktury elektronicznej, zgodnie z wyborem Kupującego dokonanym podczas składania Zamówienia.
- Kupujący może dokonać zapłaty za zamówione Towary za pomocą jednej z dostępnych metod płatności, w szczególności:
- [metoda płatności 1] – [opis, np. płatność przelewem online],
- [metoda płatności 2] – [opis, np. BLIK].
- W przypadku metod wymagających wcześniejszej autoryzacji środków lub płatności przed realizacją Zamówienia, Kupujący zobowiązany jest do dokonania płatności w terminie 3 dni od potwierdzenia Zamówienia. W razie braku płatności:
- Sprzedawca może wezwać Kupującego do zapłaty w dodatkowym terminie nie krótszym niż 3 dni,
- lub anulować Zamówienie i poinformować Kupującego drogą e-mailową lub telefoniczną.
- W przypadku płatności odroczonej (np. przelewem z terminem płatności), Kupujący zobowiązany jest do zapłaty w terminie 7 dni od daty wystawienia faktury. W razie braku płatności:
- Sprzedawca może wyznaczyć dodatkowy termin nie krótszy niż 3 dni,
- lub anulować Zamówienie i poinformować Kupującego.
- W przypadku opóźnienia w płatności przez Kupującego będącego Przedsiębiorcą, Sprzedawcy przysługują odsetki ustawowe za opóźnienie w transakcjach handlowych oraz prawo do dochodzenia kosztów odzyskiwania należności zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Płatności online dokonywane za pośrednictwem Sklepu internetowego są obsługiwane przez [nazwa operatora płatności, np. Przelewy24, Tpay, PayU].
§ 7. DOSTAWA
- Podczas składania Zamówienia Kupujący ma możliwość wyboru jednej z dostępnych metod dostawy Towaru, w szczególności:
- Odbiór osobisty – możliwy po wcześniejszym uzgodnieniu ze Sprzedawcą pod adresem wskazanym przez Sprzedawcę,
- Dostawa na adres wskazany przez Kupującego – realizowana przez operatora pocztowego, firmę kurierską lub inny podmiot świadczący usługi logistyczne,
- Odbiór w punkcie odbioru lub paczkomacie – jeżeli opcja ta jest dostępna dla danego Zamówienia.
- Koszty dostawy zależą od wybranej metody, wagi i wymiarów przesyłki oraz obowiązujących stawek przewoźników. Kupujący jest o nich informowany przed finalizacją Zamówienia.
- Koszty dostawy ponosi Kupujący, chyba że Sprzedawca oferuje darmową dostawę przy Zamówieniach o wartości przekraczającej 300 zł brutto lub w ramach akcji promocyjnych.
- Kupujący zobowiązany jest do odebrania przesyłki zgodnie z wybraną metodą dostawy.
- Kupujący będący Przedsiębiorcą (z wyłączeniem Przedsiębiorcy uprzywilejowanego, o którym mowa w § 2 ust. 6) zobowiązany jest do sprawdzenia stanu przesyłki przy odbiorze w obecności kuriera lub doręczyciela. W przypadku uszkodzeń lub nieprawidłowości należy sporządzić protokół szkody i niezwłocznie poinformować Sprzedawcę.
- Kupującemu będącemu Konsumentem lub Przedsiębiorcą, o którym mowa w § 2 ust. 6, Sprzedawca zaleca weryfikację przesyłki przy odbiorze. Brak takiej weryfikacji nie ogranicza prawa do złożenia reklamacji zgodnie z § 8 Regulaminu, lecz może ułatwić jej rozpatrzenie.
§ 8. REKLAMACJA
- Sprzedawca odpowiada wobec Kupującego będącego Konsumentem oraz Przedsiębiorcą uprzywilejowanym za brak zgodności Towaru z Umową, jeżeli wada zostanie stwierdzona przed upływem 2 lat od dnia dostarczenia Towaru. Towar jest zgodny z Umową w przypadkach określonych w art. 43b ustawy o prawach konsumenta.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak określonych cech Towaru Outletowego, jeżeli Kupujący został o nich wyraźnie poinformowany i jednoznacznie je zaakceptował przed zawarciem Umowy.
- W przypadku stwierdzenia braku zgodności Towaru z Umową, Kupujący może żądać:
- naprawy Towaru,
- wymiany Towaru na nowy.
- Reklamacja powinna zawierać:
- dane identyfikacyjne Kupującego,
- szczegóły dotyczące reklamowanego Towaru,
- numer Zamówienia lub dane transakcji,
- opis i datę ujawnienia wady,
- preferowany sposób doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową.
- Do reklamacji należy dołączyć Dowód Zakupu lub inny dokument potwierdzający nabycie Towaru.
- Reklamacja może zostać zgłoszona:
- w formie pisemnej – na adres: ul. Foluska 11, 62-240 Trzemeszno,
- w formie elektronicznej – na adres: kontakt@babydreamsleep.pl.
- Sprzedawca rozpatruje reklamację w terminie 14 dni od jej otrzymania. Brak odpowiedzi w tym terminie oznacza uznanie reklamacji za zasadną.
- Sprzedawca może:
- wymienić Towar zamiast naprawy, lub
- naprawić Towar zamiast wymiany,
- Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się:
- wartość Towaru zgodnego z Umową,
- znaczenie stwierdzonej niezgodności,
- niedogodności dla Kupującego.
- Naprawa lub wymiana powinna nastąpić w rozsądnym czasie i bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego, biorąc pod uwagę charakter Towaru i cel jego zakupu.
- Wszelkie koszty reklamacji, w tym transportu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.
- Kupujący zobowiązany jest udostępnić Towar do naprawy lub wymiany. Sprzedawca organizuje odbiór Towaru na własny koszt.
- Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową, Kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny lub odstąpieniu od Umowy, jeśli:
- Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności,
- Sprzedawca nie uczynił tego w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności,
- brak zgodności nadal występuje,
- brak zgodności jest istotny i uzasadnia natychmiastowe żądanie obniżki lub odstąpienia,
- z okoliczności wynika, że zgodność nie zostanie przywrócona.
- Obniżona cena powinna pozostawać w proporcji do ceny z Umowy, z uwzględnieniem stopnia niezgodności.
- Zwrot kwoty z tytułu obniżenia ceny następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia Kupującego.
- Kupujący nie może odstąpić od Umowy, jeżeli brak zgodności jest nieistotny. Domniemywa się, że jest on istotny.
- Jeśli niezgodność dotyczy tylko części zamówionych Towarów, Kupujący może odstąpić od Umowy tylko w tej części, chyba że Towary stanowią całość i nie można oczekiwać ich zatrzymania bez pozostałych.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Kupujący zobowiązany jest niezwłocznie zwrócić Towar. Koszt zwrotu ponosi Sprzedawca. Zwrot środków następuje nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania.
- Zwrot środków następuje tą samą metodą płatności, jakiej użył Kupujący, chyba że wyrazi on zgodę na inną, bez dodatkowych kosztów.
- Postanowienia niniejszego paragrafu nie mają zastosowania do Kupujących będących Przedsiębiorcami, z wyjątkiem Przedsiębiorców uprzywilejowanych, o których mowa w Ustawie. W pozostałym zakresie odpowiedzialność Sprzedawcy wobec Przedsiębiorców jest wyłączona.
§ 9. GWARANCJA
- Wybrane Towary oferowane w Sklepie internetowym mogą być objęte gwarancją udzieloną przez producenta, dystrybutora lub inny podmiot pełniący rolę gwaranta.
- Okres obowiązywania gwarancji oraz zakres uprawnień wynikających z gwarancji są określone w dokumencie gwarancyjnym dołączonym do Towaru lub w oświadczeniu gwarancyjnym udostępnionym przez gwaranta w formie elektronicznej lub papierowej.
- Gwarancja na dany Towar obejmuje wyłącznie wady fizyczne powstałe z przyczyn tkwiących w Towarze i nie obejmuje uszkodzeń wynikających z niewłaściwego użytkowania, mechanicznych uszkodzeń zewnętrznych, modyfikacji Towaru dokonanych przez Kupującego, a także naturalnego zużycia eksploatacyjnego.
- W celu skorzystania z gwarancji Kupujący zobowiązany jest do zgłoszenia reklamacji gwarancyjnej bezpośrednio do gwaranta zgodnie z procedurą określoną w dokumencie gwarancyjnym. W niektórych przypadkach Sprzedawca może pośredniczyć w realizacji uprawnień wynikających z gwarancji, jednak nie jest do tego zobowiązany, o ile nie określono inaczej.
- Uprawnienia wynikające z gwarancji przysługują Kupującemu niezależnie od uprawnień wynikających z rękojmi lub odpowiedzialności Sprzedawcy za brak zgodności Towaru z Umową. Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza praw Kupującego będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą, o którym mowa w Ustawie.
- W przypadku, gdy na Towar udzielana jest gwarancja, informacje o jej warunkach mogą być również dostępne w opisie Towaru w Sklepie internetowym.
- Kupujący powinien przechowywać dokumenty gwarancyjne i dowód zakupu przez cały okres obowiązywania gwarancji, gdyż mogą one być wymagane do jej realizacji.
§ 10. ODSTĄPIENIE OD UMOWY SPRZEDAŻY
- Kupujący będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą uprawnionym do ochrony konsumenckiej ma prawo odstąpić od Umowy Sprzedaży zawartej na odległość bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru, o ile nie zachodzą wyjątki przewidziane przepisami prawa.
- W celu skorzystania z prawa odstąpienia od Umowy Kupujący powinien złożyć stosowne oświadczenie:
- w formie pisemnej – wysyłając dokument na adres: ul. Foluska 11, 62-240 Trzemeszno,
- w formie elektronicznej – na adres e-mail: kontakt@babydreamsleep.pl.
- Kupujący zobowiązany jest zwrócić Towar w terminie 14 dni od dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu. Towar powinien zostać zwrócony w stanie niewykraczającym poza konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania, wraz z Dowodem Zakupu lub innym dowodem nabycia.
- Koszt zwrotu Towaru ponosi Kupujący, chyba że Sprzedawca wyraźnie zaoferował możliwość zwrotu na własny koszt. Sprzedawca nie przyjmuje przesyłek „za pobraniem” ani na własny koszt bez uprzedniego uzgodnienia.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności, obejmujących cenę Towaru oraz koszty najtańszej oferowanej formy dostawy, nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania – w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
- Zwrot środków realizowany jest tym samym sposobem płatności, jakiego użył Kupujący, chyba że Kupujący wyraził zgodę na inną formę zwrotu, która nie wiąże się dla niego z dodatkowymi kosztami.
- Kupujący ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru wynikające z korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania.
- Prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje w przypadkach określonych w ustawie o prawach konsumenta, w szczególności gdy:
- Towar został wykonany na indywidualne zamówienie Kupującego,
- Towar szybko się psuje lub ma krótki termin przydatności,
- Towar został dostarczony w zapieczętowanym opakowaniu, które po otwarciu nie może zostać zwrócone ze względów higienicznych lub zdrowotnych,
- Towar po dostarczeniu został nierozłącznie połączony z innymi rzeczami,
- świadczenie usług zostało w pełni wykonane za wyraźną zgodą Kupującego przed upływem terminu na odstąpienie,
- dostarczone zostały treści cyfrowe niedostarczane na nośniku materialnym, jeżeli świadczenie rozpoczęło się za zgodą Kupującego przed upływem terminu odstąpienia.
- W przypadku odstąpienia od Umowy obejmującej więcej niż jeden Towar, odstąpienie może dotyczyć wszystkich lub wybranych Towarów, jeżeli nie stanowią one nierozłącznej całości.
- Kupujący zobowiązany jest zwrócić Towar niezwłocznie, a Sprzedawca dokonuje zwrotu należności nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania zwracanego Towaru lub dowodu jego odesłania.
- Postanowienia niniejszego paragrafu nie mają zastosowania do Kupujących będących Przedsiębiorcami, z wyjątkiem tych objętych ochroną konsumencką zgodnie z ustawą o prawach konsumenta.
§ 11. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
- Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych Kupujących jest Sprzedawca, który przetwarza dane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności:- Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (RODO),
- ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych,
- innymi przepisami prawa krajowego i unijnego w zakresie ochrony danych osobowych.
- Cele i podstawy prawne przetwarzania
Dane osobowe Kupujących mogą być przetwarzane w następujących celach:- realizacja Umowy Sprzedaży oraz usług elektronicznych – art. 6 ust. 1 lit. b RODO,
- wypełnianie obowiązków prawnych (np. podatkowych, rachunkowych) – art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
- marketing bezpośredni i wysyłka Newslettera – art. 6 ust. 1 lit. a lub f RODO,
- dochodzenie roszczeń lub obrona przed nimi – art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
- Dobrowolność podania danych
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do zawarcia i realizacji Umowy oraz korzystania z funkcji Sklepu internetowego. - Newsletter i marketing
Kupujący może wyrazić zgodę na przetwarzanie danych w celu otrzymywania Newslettera lub innych treści marketingowych na podany adres e-mail. Zgodę można w każdej chwili wycofać. - Polityka prywatności
Szczegółowe informacje o zasadach przetwarzania danych, prawach Kupujących (w tym dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, sprzeciwu, przenoszenia danych), okresach przechowywania i odbiorcach danych znajdują się w Polityce Prywatności.
§ 12. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Dostępność i funkcjonowanie Sklepu internetowego
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do czasowego ograniczenia dostępności Sklepu internetowego z przyczyn technicznych, w tym konieczności przeprowadzenia konserwacji, serwisu lub wdrożenia zmian. Sprzedawca dołoży starań, aby przerwy techniczne odbywały się w godzinach nocnych i trwały możliwie najkrócej. - Zmiany Regulaminu
- Sprzedawca może wprowadzać zmiany w Regulaminie w przypadku:
- zmian przepisów prawa wpływających na funkcjonowanie Sklepu,
- zmian w zakresie świadczonych usług,
- konieczności dostosowania Regulaminu do decyzji organów administracji lub orzeczeń sądów.
- Zmiany wchodzą w życie po upływie 7 dni od dnia ich ogłoszenia w Sklepie internetowym.
- Zamówienia złożone przed wejściem w życie zmian są realizowane według dotychczasowych zasad.
- Kupujący, który nie akceptuje zmian, może zaprzestać korzystania ze Sklepu internetowego.
- Sprzedawca może wprowadzać zmiany w Regulaminie w przypadku:
- Pozasądowe sposoby rozwiązywania sporów Kupujący będący Konsumentem może skorzystać z pozasądowych metod rozwiązywania sporów, w szczególności:
- na podstawie ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich – przed Wojewódzkim Inspektoratem Inspekcji Handlowej w Poznaniu (ul. Plac Wiosny Ludów 2, 61-831 Poznań, e-mail: poznan@wiih.gov.pl, strona: https://poznan.wiih.gov.pl),
- za pośrednictwem platformy ODR: https://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- Właściwość sądu
- Dla Konsumentów – właściwy jest sąd zgodny z przepisami ogólnymi Kodeksu postępowania cywilnego.
- Dla pozostałych Kupujących – właściwy jest sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
- Przepisy prawa W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy:
- Kodeksu cywilnego,
- ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta,
- ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych,
- oraz przepisy o ochronie danych osobowych (w tym RODO).
- Obowiązywanie Regulaminu
Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 05.05.2025 i ma zastosowanie do Umów zawartych od tego dnia.
Załącznik nr 1 – Formularz Reklamacji
Wypełnij poniższy formularz, aby zgłosić reklamację Towaru lub usługi. Formularz należy przesłać:
- w formie elektronicznej na adres: kontakt@babydreamsleep.pl
- lub listownie na adres: ul. Foluska 11, 62-240 Trzemeszno
Imię i nazwisko Kupującego:
Adres e-mail:
Telefon kontaktowy:
Numer Zamówienia:
Data otrzymania Towaru:
Opis reklamowanego Towaru i stwierdzonej wady:
Preferowana forma rozpatrzenia reklamacji:
Naprawa Wymiana Obniżenie ceny Odstąpienie od umowy – zwrot pieniędzy
Data zgłoszenia: [data wypełnienia]
Podpis (w przypadku wersji papierowej): ________________________
Załącznik nr 2 – Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy
Ten formularz należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy.
Adres do zwrotu towaru i wysyłki formularza:
Baby Dream Sleep
ul. Foluska 11
62-240 Trzemeszno
e-mail: kontakt@babydreamsleep.pl
Ja, niżej podpisany/a, niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy sprzedaży następującego Towaru: Nazwa Towaru:
Data zawarcia umowy / odbioru Towaru:
Imię i nazwisko Kupującego:
Adres Kupującego:
Numer Zamówienia:
Data złożenia oświadczenia: [data]
Podpis (w przypadku wersji papierowej): ________________________