Regulamin

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO BabyDreamSleep

§ 1. DEFINICJE

  1. Sklep internetowy – platforma sprzedażowa dostępna pod adresem internetowym https://babydreamsleep.pl, prowadzona przez Sprzedawcę.
  2. Regulamin – niniejszy dokument określający zasady funkcjonowania Sklepu internetowego, sporządzony zgodnie z art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
  3. Sprzedawca – podmiot prowadzący działalność gospodarczą pod firmą BabyDreamSleep, z siedzibą w ul. Foluska 11, 62-240 Trzemeszno, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, posiadający numer NIP: 7842547145, REGON: 541557057, adres e-mail: kontakt@babydreamsleep.pl, numer telefonu: 502 682 175.
  4. Kupujący – Konsument lub Przedsiębiorca dokonujący zakupów w Sklepie internetowym lub korzystający z usług świadczonych przez Sprzedawcę drogą elektroniczną.
  5. Konsument – osoba fizyczna posiadająca pełną lub – w przypadkach przewidzianych przepisami prawa – ograniczoną zdolność do czynności prawnych, dokonująca zakupów w Sklepie internetowym w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, zgodnie z art. 221 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny.
  6. Przedsiębiorca – podmiot prowadzący działalność gospodarczą w rozumieniu art. 431 Kodeksu cywilnego, tj. osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, dokonujący zakupów w Sklepie internetowym w związku z prowadzoną działalnością.
  7. Formularz Zamówienia – narzędzie dostępne w Sklepie internetowym, umożliwiające Kupującemu złożenie Zamówienia i jego realizację, zarówno po zalogowaniu się na Konto, jak i bez konieczności jego zakładania.
  8. Konto – indywidualny profil użytkownika w Sklepie internetowym, dostępny po zalogowaniu się przy użyciu loginu i hasła, w którym przechowywane są dane Kupującego, w tym informacje o złożonych Zamówieniach. Założenie Konta wymaga wypełnienia Formularza Rejestracji.
  9. Formularz Rejestracji – elektroniczny formularz dostępny w Sklepie internetowym, umożliwiający utworzenie Konta Kupującego.
  10. Umowa Sprzedaży – umowa zawierana na odległość pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym za pośrednictwem Sklepu internetowego, której przedmiotem jest odpłatne przeniesienie własności Towaru, zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego.
  11. Dowód Zakupu – dokument potwierdzający zawarcie Umowy Sprzedaży, w szczególności paragon fiskalny lub faktura VAT wystawiona przez Sprzedawcę.
  12. Promocja – czasowo ograniczona oferta obejmująca określone Towary, skutkująca obniżeniem ich ceny, przyznaniem dodatkowych korzyści lub innym preferencyjnym warunkiem zakupu, określonym każdorazowo przez Sprzedawcę.
  13. Zamówienie – oświadczenie woli Kupującego, składane za pośrednictwem Sklepu internetowego i zmierzające do zawarcia Umowy Sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę zamawianych Towarów.
  14. Koszyk – funkcjonalność Sklepu internetowego umożliwiająca Kupującemu agregację wybranych Towarów w celu ich późniejszego zakupu, a także dokonywanie obliczeń wartości Zamówienia, jego modyfikację oraz finalizację transakcji.
  15. Towar – rzecz ruchoma dostępna w ofercie Sklepu internetowego, mogąca być przedmiotem Umowy Sprzedaży zawieranej pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym, w tym Towary Specjalne oraz Towary Outletowe, które podlegają odrębnym postanowieniom Regulaminu.
  16. Newsletter – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Sprzedawcę, polegająca na przesyłaniu Kupującemu informacji handlowych i marketingowych związanych ze Sklepem internetowym na wskazany przez Kupującego adres e-mail, po uprzednim wyrażeniu przez niego zgody.
  17. Materiały – wszelkie treści zamieszczone w Sklepie internetowym, w tym zdjęcia, grafiki, teksty, logotypy oraz kody źródłowe, stanowiące utwory w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, do których prawa przysługują Sprzedawcy lub podmiotom trzecim na podstawie stosownych licencji.
  18. Polityka Prywatności – dokument określający zasady przetwarzania danych osobowych Kupujących przez Sprzedawcę w ramach Sklepu internetowego, sporządzony zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych, w tym z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych (RODO).
  19. Załącznik nr 1 (Formularz Reklamacji) – wzór formularza umożliwiającego Kupującemu zgłoszenie reklamacji dotyczącej Towaru lub świadczenia usług przez Sprzedawcę, zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie.
  20. Załącznik nr 2 (Formularz odstąpienia od umowy) – wzór oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, stanowiący integralną część Regulaminu i określający sposób oraz warunki skorzystania z prawa do odstąpienia od umowy.
  21. Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r.
  22. Ustawa – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.

§ 2. POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Niniejszy Regulamin reguluje zasady zawierania Umów Sprzedaży oraz świadczenia usług drogą elektroniczną przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu internetowego.
  2. W ramach Sklepu internetowego Sprzedawca świadczy na rzecz Kupujących usługi drogą elektroniczną, obejmujące w szczególności:
    1. możliwość zawierania Umów Sprzedaży zgodnie z postanowieniami Regulaminu,
    2. możliwość rejestracji oraz utrzymywania indywidualnego Konta w systemie teleinformatycznym Sklepu internetowego,
    3. przesyłanie Newslettera do Kupujących, którzy wyrazili na to zgodę,
    4. inne usługi udostępnione przez Sprzedawcę w ramach funkcjonalności Sklepu internetowego.
  3. Informacje zamieszczone w Sklepie internetowym, w tym opisy Towarów, ich ceny, specyfikacje, a także materiały promocyjne i reklamowe, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego, lecz zaproszenie do składania ofert, zgodnie z art. 71 Kodeksu cywilnego.
  4. Sklep internetowy prowadzi sprzedaż na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  5. Towary dostępne w Sklepie internetowym są fabrycznie nowe, oryginalne, wolne od wad oraz spełniają obowiązujące standardy i wymagania prawne.
  6. Sprzedawca dokłada należytej staranności w realizacji składanych Zamówień oraz wykonywaniu Umów Sprzedaży, w tym zapewnienia terminowej dostawy Towarów zgodnie z warunkami określonymi w Regulaminie.
  7. Sprzedawca może organizować Promocje na warunkach szczegółowo określonych w Sklepie internetowym i udostępnionych do publicznej wiadomości przed rozpoczęciem ich obowiązywania.
  8. W przypadku stosowania obniżek cenowych Sprzedawca, obok ceny obniżonej, jest zobowiązany do uwidocznienia najniższej ceny danego Towaru lub usługi, jaka obowiązywała w okresie 30 dni poprzedzających wprowadzenie obniżki.
    1. Jeżeli dany Towar był oferowany do sprzedaży przez okres krótszy niż 30 dni, Sprzedawca uwidacznia najniższą cenę obowiązującą od momentu rozpoczęcia sprzedaży do dnia zastosowania obniżki.
    2. Obowiązek, o którym mowa w pkt 8, nie dotyczy Towarów podlegających szybkiemu zepsuciu lub posiadających krótki termin przydatności do użycia. W odniesieniu do takich Towarów Sprzedawca, obok ceny obniżonej, uwidacznia cenę obowiązującą bezpośrednio przed pierwszym zastosowaniem obniżki.
  9. Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączenia ani ograniczenia praw Kupującego będącego Konsumentem, które przysługują mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, w tym w szczególności Kodeksu cywilnego oraz Ustawy o prawach konsumenta. W przypadku sprzeczności postanowień Regulaminu z przepisami prawa, zastosowanie znajdują przepisy powszechnie obowiązujące.
  10. Korzystanie ze Sklepu internetowego wymaga spełnienia minimalnych wymagań technicznych, obejmujących:
    1. posiadanie urządzenia końcowego umożliwiającego dostęp do sieci Internet (np. komputera, tabletu, smartfona lub innego urządzenia mobilnego),
    2. korzystanie z aktualnej wersji przeglądarki internetowej umożliwiającej poprawne wyświetlanie stron internetowych (np. Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Safari, Microsoft Edge lub innej kompatybilnej),
    3. posiadanie klawiatury, ekranu dotykowego lub innego urządzenia wskazującego umożliwiającego wypełnianie formularzy elektronicznych,
    4. zapewnienie stabilnego połączenia internetowego,
    5. posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej (e-mail) umożliwiającego odbieranie wiadomości od Sprzedawcy.

§ 3. ZASADY KORZYSTANIA ZE SKLEPU INTERNETOWEGO

  1. Kupujący zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu internetowego zgodnie z prawem, dobrymi obyczajami oraz z poszanowaniem praw osób trzecich i własności intelektualnej.
  2. Zakazane są działania mogące zakłócić funkcjonowanie Sklepu, w szczególności:
    1. ingerowanie w treść, kod źródłowy lub strukturę Sklepu,
    2. umieszczanie treści bezprawnych lub naruszających prawa osób trzecich,
    3. wprowadzanie złośliwego oprogramowania lub wirusów,
    4. rozsyłanie SPAM-u lub prowadzenie działalności reklamowej bez zgody Sprzedawcy.
  3. Założenie Konta lub złożenie Zamówienia wymaga akceptacji Regulaminu i Polityki Prywatności poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola w formularzu.
  4. Kupujący ma obowiązek podawać prawdziwe i kompletne dane. W przypadku ich niezgodności Sprzedawca może odmówić realizacji Zamówienia lub usunąć Konto.
  5. Kupujący nie może przekazywać danych osobowych osób trzecich bez ich wyraźnej zgody. W przypadku osób małoletnich wymagana jest zgoda przedstawiciela ustawowego.
  6. Bez pisemnej zgody Sprzedawcy zabronione jest kopiowanie, rozpowszechnianie lub wykorzystywanie materiałów ze Sklepu, z wyjątkiem dozwolonego użytku.
  7. Naruszenie zasad z pkt 6 może skutkować odpowiedzialnością prawną oraz dochodzeniem roszczeń cywilnych lub karnych przez Sprzedawcę lub osoby trzecie.
  8. Kupujący ponosi pełną odpowiedzialność za szkody wynikające z:
    1. naruszenia prawa lub Regulaminu,
    2. niewłaściwego korzystania ze Sklepu,
    3. publikowania cudzych treści bez zgody właściciela praw autorskich.
  9. Odpowiedzialność Kupującego obejmuje także pokrycie kosztów:
    1. sądowych i zastępstwa procesowego,
    2. egzekucyjnych,
    3. innych uzasadnionych wydatków poniesionych przez Sprzedawcę.

§ 4. ZAŁOŻENIE KONTA

  1. Założenie Konta w Sklepie internetowym https://babydreamsleep.pl odbywa się poprzez wypełnienie Formularza Rejestracji dostępnego na stronie „Moje konto” oraz zatwierdzenie rejestracji poprzez kliknięcie przycisku „Zarejestruj się”.
  2. W celu prawidłowego utworzenia Konta, Kupujący zobowiązany jest do podania aktualnego adresu e-mail, który będzie wykorzystywany do komunikacji oraz zarządzania Kontem.
  3. Po rejestracji Kupujący otrzymuje na podany adres e-mail wiadomość potwierdzającą utworzenie Konta oraz możliwość ustawienia indywidualnego hasła.
  4. Hasło jest niezbędne do logowania na Konto i przechowywane jest w zaszyfrowanej formie (hash). Sprzedawca nie ma dostępu do haseł i nie może ich przywrócić.
  5. Kupujący ponosi pełną odpowiedzialność za bezpieczeństwo swojego hasła oraz wszelkie działania dokonane po zalogowaniu na Konto.
  6. W przypadku utraty lub zapomnienia hasła, Kupujący może skorzystać z opcji „Nie pamiętasz hasła?”, dostępnej na stronie logowania, aby wygenerować nowe hasło.
  7. Konto tworzone jest na czas nieokreślony i nie wiąże się z żadnymi opłatami ani zobowiązaniami finansowymi względem Sprzedawcy.
  8. Kupujący ma prawo do usunięcia Konta w dowolnym momencie:
    1. samodzielnie – poprzez funkcję „Usuń konto” w panelu użytkownika,
    2. lub poprzez przesłanie zgłoszenia na adres e-mail: kontakt@babydreamsleep.pl.
  9. W przypadku zgłoszenia żądania usunięcia Konta, zostanie ono trwale usunięte w terminie do 14 dni od momentu otrzymania zgłoszenia przez Sprzedawcę.

§ 5. ZASADY SKŁADANIA I REALIZACJI ZAMÓWIEŃ

  1. Kupujący może składać Zamówienia w Sklepie internetowym https://babydreamsleep.pl wyłącznie za pośrednictwem systemu zamówień dostępnego na stronie, korzystając z jednej z metod:
    1. poprzez Konto – po zalogowaniu, dodaniu Towarów do Koszyka, uzupełnieniu Formularza Zamówienia i kliknięciu przycisku finalizującego zamówienie,
    2. bez rejestracji – dodając Towary do Koszyka, uzupełniając Formularz Zamówienia i zatwierdzając zamówienie przyciskiem „Kupuję i płacę” lub równoważnym.
  2. Po złożeniu Zamówienia Kupujący otrzymuje automatyczny e-mail z potwierdzeniem jego przyjęcia do realizacji, zawierający szczegóły zamówienia i dane Sprzedawcy.
  3. Umowa Sprzedaży zostaje zawarta w chwili otrzymania przez Kupującego wiadomości e-mail potwierdzającej przyjęcie Zamówienia do realizacji.
  4. Zamówienia złożone w dni robocze po godzinie 15:00, a także w soboty, niedziele oraz dni ustawowo wolne od pracy, będą rozpatrywane i przekazywane do realizacji w najbliższym dniu roboczym.
  5. Kupujący będący Konsumentem ma prawo do anulowania Zamówienia do momentu jego wysyłki.
  6. Standardowy czas realizacji Zamówienia wynosi 24 godziny (dni robocze) i obejmuje skompletowanie oraz przygotowanie Towaru do wysyłki.
  7. Czas realizacji może ulec wydłużeniu w przypadku wystąpienia siły wyższej, tj. zdarzeń nadzwyczajnych, niezależnych od Sprzedawcy. W takim przypadku Kupujący zostanie niezwłocznie poinformowany o przewidywanym terminie realizacji.
  8. W przypadku braku dostępności zamówionego Towaru Kupujący zostanie niezwłocznie poinformowany i może:
    1. wyrazić zgodę na wydłużenie realizacji,
    2. zrezygnować z danego Towaru,
    3. anulować całe Zamówienie bez żadnych kosztów.
  9. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do anulowania Zamówienia, jeśli Kupujący – pomimo wezwania – nie uzupełni brakujących danych niezbędnych do jego realizacji w terminie 3 dni od otrzymania wezwania.

§ 6. PŁATNOŚCI

  1. W związku z realizacją Zamówień oraz zawieranych Umów Sprzedaży, Sprzedawcy przysługuje wynagrodzenie odpowiadające cenie Towarów określonej w Sklepie internetowym w chwili składania Zamówienia.
  2. Sprzedawca może stosować mechanizmy profilowania cen wobec Kupujących posiadających Konto w Sklepie internetowym, w szczególności na podstawie historii zakupów oraz danych analitycznych.
  3. Ceny prezentowane w Sklepie internetowym są wyrażone w złotych polskich (PLN) i mają charakter cen brutto (zawierają podatek VAT). Koszty dostawy nie są wliczone w cenę Towaru i są wskazywane przed złożeniem Zamówienia.
  4. Kupujący jest informowany o łącznej kwocie do zapłaty, obejmującej cenę Towarów i koszt dostawy, przed finalizacją Zamówienia.
  5. Do każdego Zamówienia dołączany jest Dowód Zakupu w formie paragonu fiskalnego lub faktury elektronicznej, zgodnie z wyborem Kupującego dokonanym podczas składania Zamówienia.
  6. Kupujący może dokonać zapłaty za zamówione Towary za pomocą jednej z dostępnych metod płatności, w szczególności:
    1. [metoda płatności 1] – [opis, np. płatność przelewem online],
    2. [metoda płatności 2] – [opis, np. BLIK].
  7. W przypadku metod wymagających wcześniejszej autoryzacji środków lub płatności przed realizacją Zamówienia, Kupujący zobowiązany jest do dokonania płatności w terminie 3 dni od potwierdzenia Zamówienia. W razie braku płatności:
    1. Sprzedawca może wezwać Kupującego do zapłaty w dodatkowym terminie nie krótszym niż 3 dni,
    2. lub anulować Zamówienie i poinformować Kupującego drogą e-mailową lub telefoniczną.
  8. W przypadku płatności odroczonej (np. przelewem z terminem płatności), Kupujący zobowiązany jest do zapłaty w terminie 7 dni od daty wystawienia faktury. W razie braku płatności:
    1. Sprzedawca może wyznaczyć dodatkowy termin nie krótszy niż 3 dni,
    2. lub anulować Zamówienie i poinformować Kupującego.
  9. W przypadku opóźnienia w płatności przez Kupującego będącego Przedsiębiorcą, Sprzedawcy przysługują odsetki ustawowe za opóźnienie w transakcjach handlowych oraz prawo do dochodzenia kosztów odzyskiwania należności zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  10. Płatności online dokonywane za pośrednictwem Sklepu internetowego są obsługiwane przez [nazwa operatora płatności, np. Przelewy24, Tpay, PayU].

§ 7. DOSTAWA

  1. Podczas składania Zamówienia Kupujący ma możliwość wyboru jednej z dostępnych metod dostawy Towaru, w szczególności:
    1. Odbiór osobisty – możliwy po wcześniejszym uzgodnieniu ze Sprzedawcą pod adresem wskazanym przez Sprzedawcę,
    2. Dostawa na adres wskazany przez Kupującego – realizowana przez operatora pocztowego, firmę kurierską lub inny podmiot świadczący usługi logistyczne,
    3. Odbiór w punkcie odbioru lub paczkomacie – jeżeli opcja ta jest dostępna dla danego Zamówienia.
  2. Koszty dostawy zależą od wybranej metody, wagi i wymiarów przesyłki oraz obowiązujących stawek przewoźników. Kupujący jest o nich informowany przed finalizacją Zamówienia.
  3. Koszty dostawy ponosi Kupujący, chyba że Sprzedawca oferuje darmową dostawę przy Zamówieniach o wartości przekraczającej 300 zł brutto lub w ramach akcji promocyjnych.
  4. Kupujący zobowiązany jest do odebrania przesyłki zgodnie z wybraną metodą dostawy.
  5. Kupujący będący Przedsiębiorcą (z wyłączeniem Przedsiębiorcy uprzywilejowanego, o którym mowa w § 2 ust. 6) zobowiązany jest do sprawdzenia stanu przesyłki przy odbiorze w obecności kuriera lub doręczyciela. W przypadku uszkodzeń lub nieprawidłowości należy sporządzić protokół szkody i niezwłocznie poinformować Sprzedawcę.
  6. Kupującemu będącemu Konsumentem lub Przedsiębiorcą, o którym mowa w § 2 ust. 6, Sprzedawca zaleca weryfikację przesyłki przy odbiorze. Brak takiej weryfikacji nie ogranicza prawa do złożenia reklamacji zgodnie z § 8 Regulaminu, lecz może ułatwić jej rozpatrzenie.

§ 8. REKLAMACJA

  1. Sprzedawca odpowiada wobec Kupującego będącego Konsumentem oraz Przedsiębiorcą uprzywilejowanym za brak zgodności Towaru z Umową, jeżeli wada zostanie stwierdzona przed upływem 2 lat od dnia dostarczenia Towaru. Towar jest zgodny z Umową w przypadkach określonych w art. 43b ustawy o prawach konsumenta.
  2. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak określonych cech Towaru Outletowego, jeżeli Kupujący został o nich wyraźnie poinformowany i jednoznacznie je zaakceptował przed zawarciem Umowy.
  3. W przypadku stwierdzenia braku zgodności Towaru z Umową, Kupujący może żądać:
    1. naprawy Towaru,
    2. wymiany Towaru na nowy.
  4. Reklamacja powinna zawierać:
    1. dane identyfikacyjne Kupującego,
    2. szczegóły dotyczące reklamowanego Towaru,
    3. numer Zamówienia lub dane transakcji,
    4. opis i datę ujawnienia wady,
    5. preferowany sposób doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową.
  5. Do reklamacji należy dołączyć Dowód Zakupu lub inny dokument potwierdzający nabycie Towaru.
  6. Reklamacja może zostać zgłoszona:
    1. w formie pisemnej – na adres: ul. Foluska 11, 62-240 Trzemeszno,
    2. w formie elektronicznej – na adres: kontakt@babydreamsleep.pl.
  7. Sprzedawca rozpatruje reklamację w terminie 14 dni od jej otrzymania. Brak odpowiedzi w tym terminie oznacza uznanie reklamacji za zasadną.
  8. Sprzedawca może:
    1. wymienić Towar zamiast naprawy, lub
    2. naprawić Towar zamiast wymiany,
    jeżeli wybrany przez Kupującego sposób jest niemożliwy lub wiązałby się z nadmiernymi kosztami.
  9. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się:
    1. wartość Towaru zgodnego z Umową,
    2. znaczenie stwierdzonej niezgodności,
    3. niedogodności dla Kupującego.
  10. Naprawa lub wymiana powinna nastąpić w rozsądnym czasie i bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego, biorąc pod uwagę charakter Towaru i cel jego zakupu.
  11. Wszelkie koszty reklamacji, w tym transportu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.
  12. Kupujący zobowiązany jest udostępnić Towar do naprawy lub wymiany. Sprzedawca organizuje odbiór Towaru na własny koszt.
  13. Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową, Kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny lub odstąpieniu od Umowy, jeśli:
    1. Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności,
    2. Sprzedawca nie uczynił tego w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności,
    3. brak zgodności nadal występuje,
    4. brak zgodności jest istotny i uzasadnia natychmiastowe żądanie obniżki lub odstąpienia,
    5. z okoliczności wynika, że zgodność nie zostanie przywrócona.
  14. Obniżona cena powinna pozostawać w proporcji do ceny z Umowy, z uwzględnieniem stopnia niezgodności.
  15. Zwrot kwoty z tytułu obniżenia ceny następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia Kupującego.
  16. Kupujący nie może odstąpić od Umowy, jeżeli brak zgodności jest nieistotny. Domniemywa się, że jest on istotny.
  17. Jeśli niezgodność dotyczy tylko części zamówionych Towarów, Kupujący może odstąpić od Umowy tylko w tej części, chyba że Towary stanowią całość i nie można oczekiwać ich zatrzymania bez pozostałych.
  18. W przypadku odstąpienia od Umowy Kupujący zobowiązany jest niezwłocznie zwrócić Towar. Koszt zwrotu ponosi Sprzedawca. Zwrot środków następuje nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania.
  19. Zwrot środków następuje tą samą metodą płatności, jakiej użył Kupujący, chyba że wyrazi on zgodę na inną, bez dodatkowych kosztów.
  20. Postanowienia niniejszego paragrafu nie mają zastosowania do Kupujących będących Przedsiębiorcami, z wyjątkiem Przedsiębiorców uprzywilejowanych, o których mowa w Ustawie. W pozostałym zakresie odpowiedzialność Sprzedawcy wobec Przedsiębiorców jest wyłączona.

§ 9. GWARANCJA

  1. Wybrane Towary oferowane w Sklepie internetowym mogą być objęte gwarancją udzieloną przez producenta, dystrybutora lub inny podmiot pełniący rolę gwaranta.
  2. Okres obowiązywania gwarancji oraz zakres uprawnień wynikających z gwarancji są określone w dokumencie gwarancyjnym dołączonym do Towaru lub w oświadczeniu gwarancyjnym udostępnionym przez gwaranta w formie elektronicznej lub papierowej.
  3. Gwarancja na dany Towar obejmuje wyłącznie wady fizyczne powstałe z przyczyn tkwiących w Towarze i nie obejmuje uszkodzeń wynikających z niewłaściwego użytkowania, mechanicznych uszkodzeń zewnętrznych, modyfikacji Towaru dokonanych przez Kupującego, a także naturalnego zużycia eksploatacyjnego.
  4. W celu skorzystania z gwarancji Kupujący zobowiązany jest do zgłoszenia reklamacji gwarancyjnej bezpośrednio do gwaranta zgodnie z procedurą określoną w dokumencie gwarancyjnym. W niektórych przypadkach Sprzedawca może pośredniczyć w realizacji uprawnień wynikających z gwarancji, jednak nie jest do tego zobowiązany, o ile nie określono inaczej.
  5. Uprawnienia wynikające z gwarancji przysługują Kupującemu niezależnie od uprawnień wynikających z rękojmi lub odpowiedzialności Sprzedawcy za brak zgodności Towaru z Umową. Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza praw Kupującego będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą, o którym mowa w Ustawie.
  6. W przypadku, gdy na Towar udzielana jest gwarancja, informacje o jej warunkach mogą być również dostępne w opisie Towaru w Sklepie internetowym.
  7. Kupujący powinien przechowywać dokumenty gwarancyjne i dowód zakupu przez cały okres obowiązywania gwarancji, gdyż mogą one być wymagane do jej realizacji.

§ 10. ODSTĄPIENIE OD UMOWY SPRZEDAŻY

  1. Kupujący będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą uprawnionym do ochrony konsumenckiej ma prawo odstąpić od Umowy Sprzedaży zawartej na odległość bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru, o ile nie zachodzą wyjątki przewidziane przepisami prawa.
  2. W celu skorzystania z prawa odstąpienia od Umowy Kupujący powinien złożyć stosowne oświadczenie:
    1. w formie pisemnej – wysyłając dokument na adres: ul. Foluska 11, 62-240 Trzemeszno,
    2. w formie elektronicznej – na adres e-mail: kontakt@babydreamsleep.pl.
  3. Kupujący zobowiązany jest zwrócić Towar w terminie 14 dni od dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu. Towar powinien zostać zwrócony w stanie niewykraczającym poza konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania, wraz z Dowodem Zakupu lub innym dowodem nabycia.
  4. Koszt zwrotu Towaru ponosi Kupujący, chyba że Sprzedawca wyraźnie zaoferował możliwość zwrotu na własny koszt. Sprzedawca nie przyjmuje przesyłek „za pobraniem” ani na własny koszt bez uprzedniego uzgodnienia.
  5. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności, obejmujących cenę Towaru oraz koszty najtańszej oferowanej formy dostawy, nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania – w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
  6. Zwrot środków realizowany jest tym samym sposobem płatności, jakiego użył Kupujący, chyba że Kupujący wyraził zgodę na inną formę zwrotu, która nie wiąże się dla niego z dodatkowymi kosztami.
  7. Kupujący ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru wynikające z korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania.
  8. Prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje w przypadkach określonych w ustawie o prawach konsumenta, w szczególności gdy:
    1. Towar został wykonany na indywidualne zamówienie Kupującego,
    2. Towar szybko się psuje lub ma krótki termin przydatności,
    3. Towar został dostarczony w zapieczętowanym opakowaniu, które po otwarciu nie może zostać zwrócone ze względów higienicznych lub zdrowotnych,
    4. Towar po dostarczeniu został nierozłącznie połączony z innymi rzeczami,
    5. świadczenie usług zostało w pełni wykonane za wyraźną zgodą Kupującego przed upływem terminu na odstąpienie,
    6. dostarczone zostały treści cyfrowe niedostarczane na nośniku materialnym, jeżeli świadczenie rozpoczęło się za zgodą Kupującego przed upływem terminu odstąpienia.
  9. W przypadku odstąpienia od Umowy obejmującej więcej niż jeden Towar, odstąpienie może dotyczyć wszystkich lub wybranych Towarów, jeżeli nie stanowią one nierozłącznej całości.
  10. Kupujący zobowiązany jest zwrócić Towar niezwłocznie, a Sprzedawca dokonuje zwrotu należności nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania zwracanego Towaru lub dowodu jego odesłania.
  11. Postanowienia niniejszego paragrafu nie mają zastosowania do Kupujących będących Przedsiębiorcami, z wyjątkiem tych objętych ochroną konsumencką zgodnie z ustawą o prawach konsumenta.

§ 11. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

  1. Administrator danych osobowych
    Administratorem danych osobowych Kupujących jest Sprzedawca, który przetwarza dane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności:
    1. Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (RODO),
    2. ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych,
    3. innymi przepisami prawa krajowego i unijnego w zakresie ochrony danych osobowych.
  2. Cele i podstawy prawne przetwarzania
    Dane osobowe Kupujących mogą być przetwarzane w następujących celach:
    1. realizacja Umowy Sprzedaży oraz usług elektronicznych – art. 6 ust. 1 lit. b RODO,
    2. wypełnianie obowiązków prawnych (np. podatkowych, rachunkowych) – art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
    3. marketing bezpośredni i wysyłka Newslettera – art. 6 ust. 1 lit. a lub f RODO,
    4. dochodzenie roszczeń lub obrona przed nimi – art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
  3. Dobrowolność podania danych
    Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do zawarcia i realizacji Umowy oraz korzystania z funkcji Sklepu internetowego.
  4. Newsletter i marketing
    Kupujący może wyrazić zgodę na przetwarzanie danych w celu otrzymywania Newslettera lub innych treści marketingowych na podany adres e-mail. Zgodę można w każdej chwili wycofać.
  5. Polityka prywatności
    Szczegółowe informacje o zasadach przetwarzania danych, prawach Kupujących (w tym dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, sprzeciwu, przenoszenia danych), okresach przechowywania i odbiorcach danych znajdują się w Polityce Prywatności.

§ 12. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Dostępność i funkcjonowanie Sklepu internetowego
    Sprzedawca zastrzega sobie prawo do czasowego ograniczenia dostępności Sklepu internetowego z przyczyn technicznych, w tym konieczności przeprowadzenia konserwacji, serwisu lub wdrożenia zmian. Sprzedawca dołoży starań, aby przerwy techniczne odbywały się w godzinach nocnych i trwały możliwie najkrócej.
  2. Zmiany Regulaminu
    1. Sprzedawca może wprowadzać zmiany w Regulaminie w przypadku:
      • zmian przepisów prawa wpływających na funkcjonowanie Sklepu,
      • zmian w zakresie świadczonych usług,
      • konieczności dostosowania Regulaminu do decyzji organów administracji lub orzeczeń sądów.
    2. Zmiany wchodzą w życie po upływie 7 dni od dnia ich ogłoszenia w Sklepie internetowym.
    3. Zamówienia złożone przed wejściem w życie zmian są realizowane według dotychczasowych zasad.
    4. Kupujący, który nie akceptuje zmian, może zaprzestać korzystania ze Sklepu internetowego.
  3. Pozasądowe sposoby rozwiązywania sporów Kupujący będący Konsumentem może skorzystać z pozasądowych metod rozwiązywania sporów, w szczególności:
    1. na podstawie ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich – przed Wojewódzkim Inspektoratem Inspekcji Handlowej w Poznaniu (ul. Plac Wiosny Ludów 2, 61-831 Poznań, e-mail: poznan@wiih.gov.pl, strona: https://poznan.wiih.gov.pl),
    2. za pośrednictwem platformy ODR: https://ec.europa.eu/consumers/odr/.
  4. Właściwość sądu
    1. Dla Konsumentów – właściwy jest sąd zgodny z przepisami ogólnymi Kodeksu postępowania cywilnego.
    2. Dla pozostałych Kupujących – właściwy jest sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
  5. Przepisy prawa W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy:
    1. Kodeksu cywilnego,
    2. ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta,
    3. ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych,
    4. oraz przepisy o ochronie danych osobowych (w tym RODO).
  6. Obowiązywanie Regulaminu
    Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 05.05.2025 i ma zastosowanie do Umów zawartych od tego dnia.

Załącznik nr 1 – Formularz Reklamacji

Wypełnij poniższy formularz, aby zgłosić reklamację Towaru lub usługi. Formularz należy przesłać:

Imię i nazwisko Kupującego:

Adres e-mail:

Telefon kontaktowy:

Numer Zamówienia:

Data otrzymania Towaru:

Opis reklamowanego Towaru i stwierdzonej wady:

Preferowana forma rozpatrzenia reklamacji:
Naprawa Wymiana Obniżenie ceny Odstąpienie od umowy – zwrot pieniędzy

Data zgłoszenia: [data wypełnienia]

Podpis (w przypadku wersji papierowej): ________________________


Załącznik nr 2 – Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy

Ten formularz należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy.

Adres do zwrotu towaru i wysyłki formularza:

Baby Dream Sleep
ul. Foluska 11
62-240 Trzemeszno
e-mail: kontakt@babydreamsleep.pl

Ja, niżej podpisany/a, niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy sprzedaży następującego Towaru: Nazwa Towaru:

Data zawarcia umowy / odbioru Towaru:

Imię i nazwisko Kupującego:

Adres Kupującego:

Numer Zamówienia:

Data złożenia oświadczenia: [data]

Podpis (w przypadku wersji papierowej): ________________________